Vår beprövade process

Digital marknads­strategi som ger resultat

Vi bygger publik, lär av data och fokuserar resurserna där de ger bäst effekt. Vi kartlägger kundresan, börjar brett och blir sedan specifika för att konvertera de mest intresserade.

Vår beprövade metod – hur man gör en marknadsplan

Så tar vi fram
din marknadsplan

01

Företagsanalys & Kärnvärden

Vi börjar med en djupgående företagsanalys. Vi måste förstå er affär, era produkter, era marginaler och er kapacitet. Vad är er unika värdegrund och tonalitet? Målet är en komplett helhetsbild innan vi bygger strategin.

02

Kartläggning av målgrupp och kundresa

Vem är er idealkund? Vi analyserar var den befinner sig online, vad de bryr sig om och hur kundresan ser ut. Det låter oss anpassa budskap och kanalval för maximal effekt.

03

Konkurrent- & Erbjudandeanalys

Med insikter från de första stegen gör vi en konkurrensanalys. Hur ser CPC-landskapet ut? Vad gör andra? Vi hittar en unik matchning mellan ert erbjudande och kundernas behov och definierar det vinnande erbjudandet som ska pushas ut.

04

Anpassat annons-material

En annons är inte bara en annons. Baserat på målgrupp och plattform tar vi fram visuellt och textmässigt material som talar kundens språk – från flashiga klipp för TikTok till sakliga annonser för LinkedIn.

05

Lansering, Lärperiod & Skalning

Kampanjerna lanseras och lärperioden börjar. Vi övervakar mot era mål och ger proaktivt besked när vi ser bevisad ROI. Först då är det läge att skala upp budgeten och öka lönsamheten.

Från globen
till rad sju

Vi brukar använda oss av en metafor där vi föreställer oss att vi anordnar en konsert i globen för tusentals människor. Efter konserten gör vi en enkätundersökning för att se vad besökarna tyckte om konserten. Vi märker att personerna som satt på rad sju tyckte om konserten mer än de som satt på övriga raderna, så vi väljer att fokusera på just de personerna när vi annonserar för liknande konserter.

Metaforen bör förstås tas med en nypa salt, men det den förklarar hur vi börjar med bred distribution för att bygga olika kluster av data. När vi ser vilka målgrupper och vilket budskap som fungerar växlar vi till mer finjusterade annonser med rätt fördelning av era ekonomiska resurser. Tålamod här leder till billigare och mer lönsam annonsering på sikt.

Alltid full insyn

Dina konton.
Din data.
Dina beslut.

Vi stöter ofta på kunder som blivit inlåsta av tidigare byråer med dolda konton och otydliga rapporter. Så jobbar inte vi. Allt vi gör är spårbart och sker i era egna miljöer.

Ni Äger Kontona

Från dag ett. Vi hjälper er att sätta upp era annonskonton om de saknas, men ni är alltid huvudägare. Vi sköter jobbet på era konton, men ni har hela tiden full insyn.

Ni Äger Datan

All data, alla pixlar, alla målgrupper och all kampanjhistorik tillhör er. Om ni väljer att avsluta samarbetet tar ni med er allt. Ingen inlåsning – någonsin.

Full tillgång

De flesta av våra kunder loggar sällan in. Men möjligheten att när som helst se exakt vad vi gör och hur resultaten utvecklas ger en grundläggande trygghet.